Träningen har lyst med sin frånvaro

Ska jag ha dåligt samvete eller inte?
Jag har bara tränat ett pass den här veckan. Det är inte alls bra. MEN, min förklaring lyder: Jag var borta mån-ons. Tränade i torsdags och vilade i fredags. Så skulle jag träna i helgen, men min mamma fyllde 50 igår så istället har jag ätit tårta efter tårta och pulat i mig en massa skräp. Och idag var jag helt enkelt lat. Men får man inte va det ibland? Bara för att träningen sket sig i början av veckan ska man väl inte behöva stressa i slutet av den för att man "måste" ta igen det man missade? Träning ska inte vara en stressfaktor. Träning ska vara roligt och man ska må bra av det. Jag får helt enkelt se till att skärpa till mig under nästa vecka. Jag ska inte åka iväg nånstans i alla fall, så nu kan jag få en "bra start" på veckan. Jag har ju trots allt ett mål att nå. Dags att skärpa till sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0