Mål

Alla som tränar har nog ett mål, ett resultat att sträva efter. Att ha mål med sin träning är väldigt viktigt för att man ska orka fortsätta och inte tappa intresset för träningen. Jag själv kör med 6 månaders mål.

Mitt första mål är att ta 50 kg i bänkpress till Juni månad
. För ett år sedan klarade jag av det, men bristen på träning det senaste halvåret har gjort att jag har tappat otroligt mycket i muskelmassa. I princip allt känns det som. Så nu är det bara att köra stenhårt så att jag klarar av mitt första mål. 

Målen kan se ut på vilka olika sätt som helst. Det kan vara att man vill gå ner i vikt, få mer ork eller att bygga muskler. Eller varför inte att springa Tjejmilen? Det viktigaste är att man väljer ett mål som man verkligen vill uppnå så att man inte tröttnar längst vägen. Och tänk på att ett mål inte ska vara en börda. Man ska ha kul på vägen dit =o)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0