Ta inte ut dig för hårt i början

Idag är det ingen bra dag. Känner inte alls för att åka till gymmet. Känns som att en förkylning är på väg. Så jag skippar gymmet idag helt enkelt. Om jag känner mig bättre till kvällen kanske jag kör lite på min trappmaskin jag har hemma. Och så några benövningar efter det. För idag var det benen och rumpan som skulle tränas. 

Ofta när man börjar träna vill man så mycket och går ut för hårt. För många pass och för lite vila. Detta säger jag inte för att jag letar efter en "ursäkt" för att jag inte ska träna. Utan det är så. Lyssna på kroppen för den vet bäst. Känns det inte bra så låt bli. 

Man vill ju inte utmana och riskera att bli sjuk för då kan man inte träna på ännu längre tid.
Så idag ska jag äta frukt och ladda upp batterierna till imorgon =o) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0