Vitaminboost


Nu så här i influensatider och sjuktider generellt så gäller det att proppa kroppen med vitaminer och andra nyttigheter. Så idag har det inhandlats massa frukt och tabletter med en massa vitaminer och antioxidanter i. Så nu sitter jag här med en härlig fruktsallad som ska avnjutas så fort jag skrivit klart här.

Det är många som blir sjuka nu när hösten är på intågande och jag hör både här och där om folk som är sjuka. Jag däremot känner mig på topp just nu *peppar peppar* och jag har inga planer på att bli sjuk. Jag har verkligen inte tid med det nu när jag är inne på min sista månad som medlem på Sats. jag måste träna som en tok nu ;o)
Men det gäller att vara försiktig. Förutom att proppa i sig vitaminer så måste man bland annat tänka på vart man haft sina händer. Tvätta händerna ofta varje gång ni vart nånstans där bakterierna kan tänkas frodas. Hantaget på korgen när ni handlar på Ica, dörrhantag osv. Ni som hänger på gymmet precis som jag ska tänka på hur otroligt mycket bakterier det finns på maskinerna och fria vikterna. Efter varje träningspass tvättar jag alltid händerna innan jag åker därifrån. Inte bara nu när det är influensatider utan jämt. Många åker ju bara direkt hem men man vill ju inte föra över gymmets alla bakterier till t.ex. ratten på bilen eller sitt eget hem. Nej, en ordentlig omgång med tvålen blir det innan jag lämnar gymmet. 

Oj vilket långt inlägg det blev. Det var inte meningen ;o)
Nu ska jag hugga in på min fruktsallad som står här bredvid och suktar mig =oP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0