From bright to dark


Som ni ser är jag inte blondin längre. Jag är väldigt mörkhårig, hihi. Jag har ju velat fram och tillbaka ganska länge nu och varit sugen på att färga det men inte vågat. Men om jag inte gör det så kommer jag aldrig sluta vela så jag tänkte att vafan, jag kör.

Jag valde en riktigt mörk brun av den anledningen att mitt hår alltid stöter bort färgen. Vad som ska vara en permanent färgning är för mig som en toning. Efter ett par veckor har hälften av färgen tvättats ur. Så om jag nu inte skulle trivas med det jättemörka så vet jag ju att det inte kommer vara så mörkt en månad framöver. Men om jag vill ha det jättemörkt så är det ju bara att färga det igen. Färgen kostade 30 kronor på Willys. Tycker inte att det är värt att lägga pengar på en dyr hårfärg när det ändå tvättas bort efter ett tag. Första gången jag färgade håret brunt var på salong och det kostade mig massor med pengar. Två veckor senare var färgen borta så det gör jag aldrig om igen.

Hur jag ser ut framifrån får ni se en annan dag när jag är sminkad =)

Kommentarer
Postat av: Linda D

Nice!! Tror du passar bättre i mörkt med dina färger. Jag har ju en förkärlek för mörkt hår så jag är nöjd över att min favvo-kusse inte är blond längre! ;-)

Funderar starkt på att färga håret svart nu till vintern igen.

Kommer ni idag?

<3

2009-09-23 @ 11:05:31
URL: http://www.metrobloggen.se/LD

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0