Fredagsplanerna

Igårkväll när jag såg på Idol blev jag så himla sugen på chokladbollar. Jag gjorde inga för jag orkade inte. En kort stund senare blev jag riktigt sugen på sockerkaka. Varför blir jag alltid sugen på sånt på kvällarna när det är "för sent" att ställa sig och baka? För man gör ju inte direkt en sockerkaka sent på kvällen (inte jag en torsdag i alla fall). Idag har jag bestämt mig för att göra en eller två sockerkakor så att jag är förberedd ikväll när suget kommer krypandes. Och så är det ju fredag så då får man äta lite gott fika ;o)

Jag ska se på Days nu och sen blir det gymmet. Sen åker jag direkt till Ica och inhandlar lite kompliment till kvällens paj jag ska göra. Jag glömde kolla receptet innan vi åkte till Willys igår så jag måste ner en vända till affären idag med. Sen tänkte jag faktiskt sätta igång och göra pajen med en gång när jag kommer hem och samtidigt svänga ihop sockerkakan så jag har det gjort. Skönt att bli av med matlagningen tidigt på dagen så man slipper bry sig om det senare. Bara att värma på och äta.

Nej nu ska jag se på Days...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0