Bakning pågår


Deg på jäsning =)

Jag bakar bröd och nu står degen på jäsning. Gör samma limpor som jag gjorde sist. Dom var supergoda och höll sig färska riktigt länge. Den här gången gör jag 4 limpor så man har ett par i frysen ;o) Ska också göra dom i brödformar den här gången så dom behåller lite mera höjd. Förra gången var dom höga och fina efter jäsningen men när jag tog i plåten för att ställa in dom i ugnen så sjönk dom ner lite. SÅ luftiga är dom =oP

Receptet skrev jag aldrig upp förra gången så senare ikväll när jag är klar ska jag skriva det plus lägga in en bra bild. Har snott pappas Pentax så nu kan jag ta fina bilder igen ;o)

Kommentarer
Postat av: Zandra

HAHAHA ja han kanske är där! hahaha :-D

2009-09-06 @ 19:31:24
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0