Tankar om morgondagens VM-match


Bengan håller på att arbeta med landslaget för att dom ska bli bättre i powerplay och har nu gjort en ny "superformation" där Huselius ska få mycket spelutrymme. Det tror jag är en bra idé. Huselius är vass när det gäller.
Förbannat tråkigt är det dock att matchen mot Tjeckien går imorgon och dessutom är den sena matchen. Vinner Sverige (vilket dom så klart ska göra) så blir det semifinal på fredag redan. Dom kommer ju knappt hinna återhämta sig inför det. Nej, det var riktigt dåligt beslut av dom att flytta matchen från onsdag till torsdag. Och allt på grund av en jävla fotbollsmatch. Vem fan bryr sig om fotboll egentligen? Men men, bara att ta det för vad det är och göra det bästa av det.

Fan vilket hockeyfreak jag har blivit. Har tittat på alla matcherna hittills i år och det är allra första gången. Kollade även på nästan alla matcher förra året men var inte lika insatt då. Jag har aldrig tyckt det vart nå kul, men det blir roligare ju mer man förstår och ju mer koll man har på spelarna och reglerna och allt sånt. Nu har jag lite mer koll och vet vad powerplay, boxplay osv är för nåt, hehe. Nu kan jag snart kalla mig ett äkta hockeyfan =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0