Dagens träning

YES!!! Jag har sprungit 6 km idag. Ni förstår inte hur stolt jag är över mig själv just nu. Jag har inte klarat av att springa så långt sen jag var 15 år och friidrottade. Som längst har jag sprungit 5 km och det gjorde jag förra sommaren på Vårruset.
Jag hade inte mobilen med mig men jag sprang i ca 35 minuter. Det kändes jätte bra och avslappnat hela vägen och benen kändes inte alls lika tunga som dom brukar. Äntligen är det på väg åt rätt håll =o)

När jag kom hem var ju planen att jag skulle träna magen ordentligt. Men som vanligt så blev det inte så. Jag gjorde 75 situps och sen gav jag upp och började stretcha...
T-shirten jag har på mig är förra årets Vårruset t-shirt. Jag har aldrig använt den men idag tänkte jag att jag skulle ha den på mig när jag springer. Den skulle fungera som en sporre när det började gå tungt för mig. Att klarade jag av att springa 5 km förra året så klarar jag det idag också. Och det fungerade ju. Jag sprang ju till och med 1 km längre =o)

Nu ska jag hoppa in i duschen. Vi hörs sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0