Dagens träning

~ 2 x 6 km inlines
~ Biceps
~ Axlar
~ Mage


Var helt ensam på gymmet till att börja med. Men sen droppade det in ett par till. Brukar annars vara lite mer folk där när det är fredag. Men dom vill väl njuta av solen idag kanske =o)


Jag är starkare än nånsin nu. (Konstigt vore det ju annars. Man tränar ju inte för att bli klenare, haha). Men vad jag menar är att jag orkar köra hur mycket som helst med 11 kg hanteln nu när jag kör biceps. Idag körde jag nästan samma som förra gången. Samma upplägg i alla fall. Började med 8 reps med 7 kg. Sen ökade jag till 8 kg, 9 kg och till sist 11 kg. Hoppade alltså över 10 kg idag. Och med 11 kg körde jag 5 gånger. 5 x 8 reps. Och jag var inte slut efter det. Gick sen och pressade ur det sista i kabelmaskinen. 3 x 8 reps med 30 kg. Jag var hulken. Hahaha!! Det är med andra ord dags att öka vikten lite. Men nu till problemet. Som jag har skivit förut för ett tag sen så ligger nästa hantelvikt på 13,5 kg. Nog för att jag har blivit starkare men orkar jag verkligen dom? Ja jag får ju helt enkelt testa, men det vore inte kul om jag inte orkar dom. Jag vill ju inte fortsätta med 11 kg när det egentligen är för lätt...

Körde axlar också. Det var min favorit förut men nu är det inte lika kul längre. Man har ju hittat andra muskler som man är stark i nu ;o)

Avslutade med mage. Fy vad tråkigt det var men jag körde rätt mycket. Mer än sist och efter den gången fick jag ju världens träningsvärk. Så nu vet jag vad jag har att vänta. Jag vet inte hur många jag gjorde. Tappade räkningen efter ett tag men det blev nog några hundra (250-300 kanske). Körde crunch med vridning på bänk och raka crunch på bänk. Och alltid med en 5 kg viktplatta i händerna. Tar som fan kan jag säga =o)

Sen var det bara att snöra på sig inlinesen och åka hemåt. Idag var det inte motvind som det brukar vara så det gick rätt snabbt att komma hem =o) Nu är det bara duschen som väntar och sen är det bara att njuta av resten av denna härliga dag =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0