Träning för hunden

Bestämde mig för att ha vilodag idag med. Har tränat hunden istället. Den minsta hunden (min hund) Hazel a.k.a Kissekatten som är 1 år är hopplös när det gäller att bete sig och hon är speciellt hopplös när våra andra två hundar är med. Då är det tävling som gäller. Så jag brukar ta med henne ut ensam för att träna lite i lugn och ro utan dom andra. Hon är jätteduktig på att komma så fort jag visslar när hon är lös utan koppel. Och hon börjar bli riktigt duktig på att gå fot. Men så fort det kommer någon annan gående ska hon skälla och springa fram och visa hur tuff hon är. Hopplös!
Men jag ger inte upp. En dag ska hon vara världens lydigaste hund =o)

1-års åldern är ju riktiga trotsåldern också så det är extra jobbigt nu med henne. Hon kan vara riktigt envis och vägra att lyssna på vad man säger. Hon kan stå och blänga tillbaka precis som att "vad vill du?". Men hon ska allt veta att det är matte som bestämmer =o)


Söt men trotsig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0