"The greatest"


Har idag tittat på filmen Ali som handlar om Muhammed Ali och hans boxningskarriär. Såg den första gången i gymnasiet men då var jag inte så insatt och intresserad. Mitt allmänna sportintresse har växt på senare år ;o)
I alla fall så tycker jag nu att filmen är riktigt bra. Men det som gör den så bra är helt och hållet Muhammed Ali själv. Han var en otrolig boxare och sjukt grym i ringen med ett otroligt fotarbete och riktigt snabba reflexer. Riktigt synd att han blev avstängd i fem år pga av att han vägrade militärtjänst i Vietnam. När han kom tillbaka var han lite äldre och lite långsammare, men fortfarande bäst.

"Float like a butterfly, sting like a bee"


Självförtroendet var det heller inget fel på. Men är man världens bästa så tycker jag att man får va lite kaxig ;o)


En av världens bästa idrottsmän genom tiderna helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0