Skönheten och odjuret

Vad påhittig jag är med mina rubriker!?

Nu har jag en timme på mig innan jag ska bege mig till bussen och åka till gymmet. Jag har en hund på varsin sida om mig som ligger och sover med huvudet mot mitt lår. Dom är ju för underbara ♥
Men det var inte det jag skulle skriva. Jag måste klä på mig och sminka mig. För ja, jag måste sminka mig även om jag "bara" ska till gymmet. Jag ser ut som en gammal knarkare utan smink. Många tjejer säger att dom ser hemska ut utan smink men i mitt fall är det verkligen sant. Och ju längre vintern pågått, desto fulare blir jag. För jag blir blekare och blekare och jag blir mörkare och mörkare under ögonen. Och får jag minsta finne eller som nyligen när jag hade munsår, så sitter "ärren" kvar i hundra år som röda blaffor. Nej nu vill jag ha sommar så jag kan få lite färg i ansiktet så mina "ärr" bleks bort och jag slipper sminka mig så mycket.
Hade solarium varit säkert så hade jag bott i ett under vinterhalvåret. Men jag gillar inte att sola solarium för ofta. Vill inte riskera att förstöra huden...

Nej nu vart det här inklägget något helt annat mot vad jag tänkt ifrån början. Men så blir det när man skriver vad man tänker på, hehe. Nu ska jag sätta fart och göra mig iordning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0