Magrutor på 4 veckor

På aftonbladet.se kan man idag få tips om hur man får magrutor på 4 veckor. Jag tänkte att jag lägger upp övningarna här så jag slipper logga in på aftonbladet varje gång jag vill se dom. Plus att ni läsare kan ta del av dom också =o)

Övning 1a:
Vanliga crunches
25 repetitioner x 3
 

Övning 1b:
Crunches med benen i 90 grader
25 repetitioner x 2
 

Övning 2:
Plankan med benuppdrag
10-15 repetitioner x 3
 

Övning 3:
Sidolyft på boll
10-15 repetitioner x 3


Övning 4:
Omvända crunches
10-15 repetitioner x 3


Övning 5:
Crunch med vridning på bänk
Utförande:
Sätt dig bakåtlutad på en bänk med benen i luften. Pendla sedan med benen åt ena sidan över bänken samtidigt som du för vikten åt motsatt håll.
10-15 repetitioner x 3
 

(Extraövning) Övning 6:
Utförande:
Häng raklång i stången. Lyft ett ben i taget åt sidan. (Försök att inte pendla med kroppen).
10-15 repetitioner x 3
 

(Jag har inte skrivit hur övningarna ska utföras, men bilderna är rätt tydliga. Men vill ni ha beskrivning på någon så fråga bara).

De 5 första övningarna ska göras 3 gånger i veckan (den sjätte övningen kan man göra istället för nån av dom andra fem). Detta ska kombineras med konditionsträning 3-5 gånger i veckan 40-60 min beroende på träningsform. Efter 4 veckor ska magrutorna sitta där dom ska =o)

Jag kommer nog prova att göra detta i 4 veckor bara för att se om det funkar. I tidningarna kan man ju alltid läsa om alla möjliga övningar som ska ge muskler hit och dit. Men jag kommer inte träna konditionen 3-5 gånger per vecka. Då kommer jag inte kunna träna allt annat jag måste hinna med. Men ett par gånger per vecka kommer jag köra kondition.

Som ni vet så hatar jag att träna magen så vi får se hur det går. Men försöka kan jag ju alltid göra. För vem vill inte ha magrutor? ;o)

Vilka är med mig???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0