Kampsport på Tv4 Sport


Sitter och tittar på tv4 sport på Rumble of the kings ifrån Norrköping. Det där med kampsport är en konstig grej. Det finns hur många olika varianter som helst men den enda jag känner till (enbart vid namn) är K1. Men för ett otränat öga ser allt likadant ut.

Men jag har inte riktigt förstått hur en människa kan vilja bli slagen och sparkad sådär - det gör ju ont!. Herregud, tänk dig att nån står och slår dig i ansiktet och sparkar dig i magen. Fan vad ont det gör.

Jag träffade en kille på söder för nåt år sen som var helt inne i det där. Han hade massa K1 filmer vi satt och tittade på på natten och han försökte lära mig lite. Han visade även några "grepp" eller vad det nu heter. Jag försökte fajta tillbaka men han kastade runt mig som en vante. Att han var enormt stor och hade världens muskler gjorde ju inte saken bättre. Han hade ju kastat runt mig även om han inte tränat K1 =oP

Men i alla fall. Kampsport är något jag säkert aldrig kommer förstå mig på. Om man ser till den delen att man vill syssla med en sport som gör ont. Däremot är dom enormt vältränade och när det är svenskar med så höjs intresset några snäpp måste jag erkänna.

Nu ska jag fortsätta titta. Det är tydligen nån Andreas nu som alla verkar gilla. Och Paolo Roberto som är kommentator är helt till sig i brallan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0