Hantelproblem

None

Idag tränade jag för första gången med 11 kilos hanteln. Har dragit på det länge då jag inte "vågat" använda dom stora hantlarna än helt enkelt för att jag vart rädd för att jag inte ska orka. Där går jag fram och tar en hantel och så är den för tung och jag måste lägga tillbaka den. Pinsamt som fan. Eller? Egentligen är det ju inte det. Bara jag som är extremt löjlig. Och 11 kg istället för 10 är ju knappt någon skillnad alls. Men nu har jag i alla fall tagit steget. Nu är problemet att nästa vikt efter 11 kg är 14 kg. Det finns ingen däremellan. Så dumt. Vad ska man då göra när 11 kg är för lite men 14 för mycket? Visst går det att träna samma muskler på andra sätt. T.ex. i kabeln, men det är inte samma sak ändå. Och jag gillar att träna med hantlar.
Ja jag kan ju inte göra så mycket åt det här "problemet" jag har. Ville bara beklaga mig lite.... =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0