Torsdagens bakning


Nöt- och tryffelpaj och hallonkaka blir "tårtorna". Smaskigt va?

Jag är så jäkla gottesugen. Men jag får allt hålla mig för på fredag blir det massa gott att äta. Lillebror tar studenten och jag ska slava i köket på torsdag med att baka till fikat. Har suttit och funderat över vad jag ska göra för smarrigt och har hittills hittat tre recept som verkar riktigt goda. Det blir choklad- och jordgubbs muffins, nöt- och tryffelpaj och en hallonkaka. Måste komma på något mer man kan bjuda på samtidigt som muffisen innan "tårtorna" serveras. Som röd tråd genom bakverken har jag choklad och röda bär. Choklad för att det är så himla gott och röda bär för att det är sommar =o) Jag tror det kommer bli riktigt smaskigt. Det är kul att prova nya recept och baka massa smarriga bakverk. Men så bor det en liten hemmafru i mig också ;o)  

Kommentarer
Postat av: Kusin

MUMS!

2009-06-10 @ 06:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0