"Nej jag har inte blivit misshandlad"

Ser inte alls lika illa ut idag som igår. Den blåa färgen och 99% av svullnaden har gått ner. Men ont gör det fortfarande...

Skulle åkt till gymmet idag men kände inte för att visa upp mitt ansikte bland folk. Jag har ju visat bilder här på bloggen men det är en annan sak. I verkligheten glor folk. Ja, dom gör faktiskt det. Var på Ica en sväng med mamma och folk glodde. Varför är ens första tanke när man ser nån med sönderslaget ansikte att den personen blivit slagen/misshandlad? Nu tänker jag inte bara på mig själv utan det är oftast så. Man tänker inte tanken att personen kan ha ramlat med ansiktet rakt ner på en isfläck så hela ansiktet svullnade upp (vilket hände en klasskompis i gymnasiet). Och jag tror inte att de som ser mitt ansikte tänker att jag har krockat med bilen. Har vi så låga tankar om folk att vi tror att alla misshandlats? Det kan faktiskt finnas en annan förklaring till att man ser ut som att man gått en boxningsmatch. Tänk på det!

Kommentarer
Postat av: Kusin

Du får skriva "krockat" med tusch i pannan!

2009-06-09 @ 07:13:15
Postat av: Johan

"Varför är ens första tanke när man ser nån med sönderslaget ansikte att den personen blivit slagen/misshandlad?"



Ja, exakt, varför är ens första tanke när man ser någon med sönderslaget ansikte att den personen blivit slagen?.. herregud...

2009-06-09 @ 16:26:57
URL: http://ilive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0