Midsommarfirandet

Eller rubriken kanske ska vara "Klantarslet är i farten igen"...

Kom ut till H-berga vid 12-tiden igår. Klockan 13 började midsommarfirandet vid kyrkan med sång, dans, lekar och tipspromenad. Karlarna gick dit och vi kvinnor stannade hemma oroliga för regn. Men icke. Solen började skina och lite stänk var det enda vi fick på oss på hela dagen. Vilken tur vi hade med vädret.
 
Dagen bestod av sillunch, nubbe, kubbspel (mitt lag vann tack vare moá ;o)), fika, guitarr hero, öldrickande, vinpimplande, drinkblandande, middag, musik, min kamera som gick halvt sönder (den tar kort men displayen är trasig så jag ser inte vad jag tar kort på, bara att sikta och hoppas på att man riktar den rätt), chips, nötter och ännu mera alkohol och självklart JORDGUBBAR!!

När vi gick upp i morse sken solen för fullt och det var riktigt varmt så vi åt frukost utomhus. Men sen kom dom mörka molnen och kort efter kom regnet. Den svenska sommaren i ett nötskal!

Här kommer lite bilder från igår. Dom första är med hel kamera och dom sista är "jag hoppas jag siktar rätt-kort", hehe. Jag är ett riktigt praktarsle när det gäller klumpighet. Men det kanske ni redan märkt ;o)

Partytältet uppställt och borden och stolarna på plats


Killsnack

Tjejsnack

Glada?!

Förlorarlaget =oP

Vinnarlaget!

Vinnarposen ;o)


Livemusik by Simon =o)


Grillspett, mums!



Avslutade kvällen inne i stugan



Mys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0