Perfekt sås till grillat kött


Såsen innan jag mixat den


Ingredienser:
2 msk olivolja extravergine
2 st vitlöksklyftor, i skivor
1 st röd lök, i skivor
1 st gul paprika, i tärningar 
1 dl persilja, hackad
1 msk oregano, färsk
1 dl tomatpuré
1 dl japansk soja
1 dl Dansukker Råsocker Flor (jag hade vanligt råsocker strö för jag hittade inte flor)
1 tsk Colmans senapspulver
1 msk grönsaksfond
1 dl vatten
1 dl balsamvinäger
1 tsk svartpeppar, grovmalen

Gör så här:
1. Hetta upp oljan i en gryta. Fräs vitlök, rödlök och paprika.
2. Tillsätt övriga ingredienser och sjud i minst en timme.
3. Häll över i en mixer och kör till en slät sås.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej och jag önskar en trevlig midsommar....såsen blev super goooood....så den kommer att göras flera gånger...

kram

Mamma

2009-06-18 @ 17:26:14
URL: http://www.hagvikenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0