The trip

Så då var man hemma igen. Har varit riktigt skönt att komma bort lite och träffa mina gamla vänner. Kom till Örebro vid 13.30 och blev uppmött av min kära vän Marcus. Vi har inte setts sen september så det var riktigt roligt att träffa honom igen. Från att bo tillsammans i 1 år till att nu ha setts 2 gånger det senaste året är stor skillnad. Så det var som sagt riktigt kul. Vi begav oss direkt till en thai-restaurang för att äta en sen lunch. Blev en underbart god buffé som vi åt av tills vi nästan sprack. Och jag måste faktiskt erkänna att jag nu har ändrat mig angående thai-mat. Jag har ju alltid sagt att jag bara gillar kina men det här var riktigt gott.
Efter att vi ätit åkte vi hem till Marcus föräldrahem i Glanshammar straxt utanför Örebro. Där blev det en kort runda med hunden, fika och massa prat. På kvällen skjutsade han tillbaka mig till Örebro där vi hämtade upp Henke från tågstationen och åkte sen vidare hem till honom. Sen åkte Marcus hem direkt.
Det var riktigt kul att träffa Henke också. Vi har inte setts på 1½ år (fy vad fort tiden går). Vi åkte och handlade lite och sen satt vi bara hemma resten av kvällen på uteplatsen och pratade. Dagen efter när han kom hem ifrån jobbet slängde vi i oss lite mat och sen begav vi oss av på vår resa till Dalarna. Det var lite segt att köra då det regnade hela tiden och dessutom hade vi ingen radio då säkringen gått några veckor tidigare. Då Henke inte har nåt körkort för tillfället så har han inte brytt sig om att laga den. Och så vindrutetorkarna som la av sista milen. Fy fan vad jag skrattade. Precis vad man vill råka ut för när man kör!
Kom hem till Henke klockan 18 tror jag den var. Köpte pizza och hyrde film och Henkes lillebror gästade oss.
Fredagen var lugn. Låg och drog oss till 12. Sen drog vi på stan och gick på bolaget, handlade mat för kvällens tacomiddag och så var Henke på ett möte på banken. Sen slöade vi i soffan resten av kvällen. Kollade lite på dom tokiga simmarna som plastade i älven utanför. Galet, haha.
Igår gick jag upp rätt så tidigt (8.50) och 9.50 gick bussen mot Borlänge. När jag väl var framme i Stockholm tog jag pendeln och buss hem till storebror och svägerskan i Viksjö. Vi grillade och satt ute med deras grannar till 12 på natten. Och nu är jag hemma =)


Henke posar i mina coola brillor ;o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0