Dagens träning


Dags för nya joggingskor kanske? Dessa har hängt med sen jag var 16 år. Köpte dom till idrotten i gymnasiet men vi hade bara idrott första året. Sen tränade jag ingenting förns jag var 20 så man kan säga att dom "bara" vart använda i 4 år ;o)

Ca 4 km lång joggingrunda


Det är 23,5 grader varmt i skuggan och jag har nyss varit ute och joggat. Smart! Hela förmiddagen var det soligt och fint men eftermiddagen har legat i skugga då det är en massa vita fluffiga moln ivägen. Perfekt att sticka ut nu tänkte jag. Hann inte mer än springa i cirka 5 minuter så börjar solen skina och skiner precis hela vägen. Jag höll på att dö av värmeslag så sista biten fick jag faktiskt lov att gå. Men det blev ändå ca 4 km med hjälp av lite envishet. När jag kom hem hällde jag i mig en halvliter vatten på en gång som jag hade förberett med att ställa in i kylen så det skulle vara riktigt kallt när jag kom hem. Sen har jag stretchat benen ordentligt också. Kommer nog vara lagom stel imorgon ändå kan jag tänka mig. Men nu är jag stolt över mig själv. Det var ändå exakt 1 månad sen jag joggade senast. Bara att se till att göra det till en vana nu (igen). Känner att jag behöver det och jag mår så mycket bättre när konditionen är bättre.
Nej nu ska jag äta en till banan och lite jordgubbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0