Yoga?


Jag måste erkänna att jag är lite skeptiskt till yoga. Men jag kan också erkänna att det nog beror på kunskapsbrist. Vad är yoga? Den bilden jag har fått av det är typ stretching?! Man böjer kroppen och tänjer = stretching. Är det träning? Men jag har hört någonstans att man tränar upp bålmuskulatur osv, eller är det pilates? Vad är skillnaden mellan yoga och pilates? Frågorna är många så jag kanske rentav ska boka in en klass och prova =o)

Ni läsare kanske vet och kan förklara vad det är för något??

Kommentarer
Postat av: Emelie

Klart du ska testa yoga!

Jag har yogat i ungefär 5 år och är helt klart fast!

Det är superbra träning för hela kroppen och kräver mer styrka än många tror.

Du arbetar efter din egen kropps förutsättningar, lär dig att fokusera och blir både starkare och smidigare!

Jag tycker att du borde prova Asthangayoga eller poweryoga som båda är mer fysiska typer av yoga.

Ge det en chans, du kankse gillar det ;-)



2009-02-05 @ 14:10:23
URL: http://emmi82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0