Vad blir det för mat?



Ingredienser:

Carbonara (pilversås)
Bacon
Lök
Tomater
Vitlök
Bladspenat
Tagliatelle

Jag skriver inte upp några "mått" för man tar så mycket man vill ha helt enkelt. Men räkna med minst ett paket bacon till varje påse sås. Sen tar man lök och vitlök efter smak. Ju mer desto bättre tycker jag ;o)

Gör så här:
Börja med att skära baconen i småbitar. Knaperstek den och ta sedan upp den på papper så att överflödigt fett sugs bort. Skiva löken och hacka tomaterna som du sen steker tillsammans tills de är mjuka. 
Koka upp såsen enligt anvisningarna på paketet. Pressa i vitlök. När såsen är klar har du i baconen och lök och tomatblandningen. Allra sist har du i bladspenaten precis före servering. Servera med tagliatelle.
Smaklig måltid!

Den här rätten kom jag och två av mina bästa vänner på en dag uppe i Malung. Vi skulle laga mat och visste inte vad vi skulle göra. Så vi kollade igenom våra skåp för att se vad vi hade. Och så blev den här maträtten till. Och jag har ätit den många gånger sen dess =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0