Dagens träning

♦ Ben och Rumpa

~ Uppvärmning: 10 min på bandet

~ Gående utfall                 12 x 4 med 10kg vikt över huvudet
~ Draken                          10 x 3 på varje ben med 10kg vikt
~ Benböj                          12 x 3 med 8kg stång på axlarna
~ Sittande lårcurl              10 x 3 med 20kg
~ Liggande lårcurl            10 x 3 med 15kg

~ Avslutade med en 10 min skön stretch för benen och rumpan.


Nu är jag helt slut i benen. Jag ser inte fram emot träningsvärken jag kommer få efter det här passet. Men jag ska se till att stretcha flera gånger så kanske det inte blir lika illa som det brukar bli. Jag brukar annars fuska med stretchingen.
Det är något jag har börjat med nu. Förut var jag alltid noga med att stretcha och jag var riktigt vig. Nu börjar jag stelna till så nu måste jag ta tag i det där. Man vill ju inte bli lika stel som en hockeykille ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0