Dagens träning

♦ Bröst
♦ Biceps
♦ Triceps

Jag kände ju på mig innan jag åkte att det skulle gå kanon idag och det gjorde det verkligen. Riktigt jävla bra gick det om man får svära ;o)

Bänkpress
3 x 12reps med 20kg
2 x 5reps med 30kg.
Vågade inte köra mer eftersom jag var ensam. Skulle verkligen behöva en träningspartner på gymmet. Blyg som jag är så skulle jag aldrig våga be om hjälp av någon annan som är där.

Liggande bröstpress med hantlar
8 reps med 7kg
8 reps med 8kg
8 reps med 9kg

Bröstpress i maskin
3 x 12reps med 12,5kg

Bicepscurl
8 reps med 7kg
8 reps med 8kg
8 reps med 9kg
För 4 veckor sedan orkade jag inte 9kg. Då körde jag på 7kg. Så jag har ökat 2 kg på 4 veckor. Om det alltid gick så snabbt att öka så skulle jag ta 20 kg om 10½ vecka. Men riktigt så går det ju inte till. Hehe.

Hammercurl

3 x 4reps per sida med 7kg
Orkade inte mer eftersom jag tog ut mig så på vanliga bicepscurlen.

Bicepscurl med tvåhandsfattning i kabelmaskinen

3 x 8reps med 20kg

Tricepspress med hantel
2 x 12reps med 10kg

Triceps kickback
3x 8reps på varje arm med 7kg

Triceps pushdown i kabelmaskin

3 x 8reps med 15kg

Dips
3 x 10reps
Här var jag helt slut och klämde ut det sista jag hade kvar i armarna.

Som avslutning körde jag underarmarna. 20 reps med 5kg hantel. Man vill ju inte ha stora underarmar så jag tar det jäkligt lugnt med vikten där. Dock är det väldigt bra att träna underarmarna och handlederna.  Vi tjejer är generellt rätt klena i handlederna vilket inte är bra. Så glöm inte bort dom =o)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0