Savannah Sanitoa - den vi kommer minnas mest ifrån VM 2009


bild från aftonbladet

Jag har först inte tänkt att skriva nåt om det här men det är ju för roligt så jag kan inte låta bli...
Ni som missade försöksheaten av damernas 100 m i söndags missade en kul grej. Helt plötsligt ser jag ett heat med en "tjock" kvinna med. Vafan är det här för skämt sa vi till varandra här hemma. Det var 22 åriga Savannah Sanitoa ifrån amerikanska Samoaöarna. Hon är egentligen kulstöterska men hon missade kvalet till kulan så hon tänkte att när hon ändå var på plats i Berlin kunde hon ställa upp i något annat. Så hon var med på 100 m. Hon kom sist i sitt heat på tiden 14.23 sek, men hon var ändå inte sämst. Två andra deltagare, Tioiti Katutu från Kiribati kom sist med tiden 14.38 och Robina Yaa, från Afghanistan, sprang på 14.24.
Savannah var ändå glad att få springa mot världens snabbaste kvinnor. "– Det är ett personligt rekord att bara vara här. Vi har inte så stor konkurrens där hemma men att vara här, bland världens bästa sprinters, det är rätt spännande", säger hon enligt The Telegraph.

Alltså att man får byta gren såhär i ett stort mästerskap låter lite oproffesionellt men den här gången är det bara en rolig grej. Där kommer hon till Berlin för att stöta kula och så missar hon kvalet. Ställer istället upp i 100 m som är kulans totala motsats grenmässigt och så är hon snabbare än två andra kvinnor som verkligen tränat för det här och är seriösa (förhoppningsvis). När jag såg henne springa sa jag att jag hade skämts om jag vore hon. Men nu säger jag istället att jag hade skämts om jag var dom två som sprang långsammare än Savannah.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hittar du till torget? ;)

KRAM

2009-08-20 @ 20:40:07
Postat av: PERSSON

damn, länge sen :)

2009-08-21 @ 07:33:20
URL: http://tobiasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0