Gårdagskvällen

Var som ni vet hemma hos F igår på middag. Mumsig mat och min morotskaka var lika god som jag minns den i alla fall ;o) Sen fick karlarna för sig att vi skulle hyra film och eftersom jag var den enda nyktra så fick jag köra. F har en racerbil (subaru) som jag protesterade mot att köra men med lite (läs mycket) övertalning åkte vi iväg. Dom andra roades gott av min körning då jag i princip sniglade mig fram på vägarna. Men hallå, till mitt försvar måste jag ju ändå säga att jag har lixom krockat en gång redan OCH skulle jag krocka hans bil så skulle jag lika gärna kunna hoppa från en bro för jag skulle vara skyldig honom reparationspengar livet ut i princip. I alla fall så kom vi fram till videobutiken. Alla kliver ut och går och jag sitter kvar och undrar hur fan jag ska få ut nyckeln ur tändningslåset (tydligen trycker man nyckeln inåt för att få ut den). Jag höll på att dö av skratt.
På vägen hem fick jag höra en del "gasa då, kom igen plattan i botten så ska du få känna" ifrån dom andra. Men laglydig förare som man är *skratt* så lät jag bli (läs: vågade inte. Det var mörkt ute och jag känner inte till vägarna). Men på sista vägen innan vi var framme så gjorde jag som dom sa och tröck plattan i botten. Fyy faan säger jag. Så jävla läääskigt. Höll på att skita knäck. Vilket tryck! Har aldrig vart med om nå liknande (i en bil). Sjuk känsla. Skön känsla (fast det var läskigt) =)


Här har ni bilen (och lillebror när han tog studenten för ett par månader sedan). Det här monstret har jag kört. Och den är fortfarande hel ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0