He got game


Jag började se en film igårkväll på Tv4 Sport. Den började klockan 23.00 och slutade 01.20. En riktigt bra film med Denzel Washington. Egentligen ville jag sova, men jag ville se hur filmen slutade så jag satt uppe hela tiden. Men den slutade skitkonstigt. Jag fattade ingenting. Filmen handlade om att Denzel satt i fängelse för mord på sin fru och skulle få komma ut tidigare om han lyckades övertala sin son att börja spela basket i ett visst lag. Hans son var en riktigt eftertraktad basketspelare och skulle bli den nya stora NBA-stjärnan. Han skulle börja på college och hade massor med skolor med bra basketlag att välja mellan. Grejen var att han hatade sin pappa för att han dödade hans mamma. Men i slutet av filmen började han tycka om sin pappa och valde den skolan han ville att han skulle gå på. Men det jag inte fattar var om pappan kom ut ur fängelset eller inte. Jag tror inte han gjorde det. Och vad var då grejen med den där skolan sonen var tvungen att välja? Varför ville "fängelset" (direktören eller vem det nu var) att han skulle gå just där och vad fick pappan ut av det?

Ja som sagt. Jag fattar ingenting men filmen var riktigt bra ändå fram till slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0