Vem fan är du?


Jag har bott i Bålsta nu i snart ett år. Och titt som tätt stöter jag på gamla bekanta ifrån grundskolan. Men jag hälsar inte på någon. Ser jag någon så vänder jag ryggen till och låtsas som att jag inte sett dom. Låter sjukt jag vet. Men jag tycker sånt är pinsamt. Det har ändå gått 7 år sedan vi sågs senast och jag är rädd att ingen ska känna igen mig. Tänk er att gå fram till någon och utbrista "heeej, det var länge sen" och så står personen ifråga som ett frågetecken och undrar vem fan jag är. Detta hände mig idag. När jag för första gången tar mod till mig och går fram till en gammal klasskamrat så känner han inte igen mig. Först. Efter en stund kom han på vem jag var men han kollade lite konstigt på mig innan namnet dök upp i hans minne. Pinsamt värre. Jag ville sjunka genom golvet där inne på Ica. Men å andra sidan kanske det är pinsammare för honom som inte ens kände igen mig? Aja, skit samma. Det här är i alla fall anledningen till att jag inte hälsar på folk jag ser. Så om nån av er läser detta och har undrat varför jag inte säger hej så vet ni nu. Ni kan ju säga hej först nästa gång ni ser mig ;o) 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Nu blev jag ju såklart nyfiken på vem det var? :)

2009-04-18 @ 20:21:58
URL: http://annelielisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0